Uiteindelijk veilig thuis! - Reisverslag uit Meppel, Nederland van aad en mettie kik-boonstra - WaarBenJij.nu Uiteindelijk veilig thuis! - Reisverslag uit Meppel, Nederland van aad en mettie kik-boonstra - WaarBenJij.nu

Uiteindelijk veilig thuis!

Door: Aad en Mettie

Blijf op de hoogte en volg aad en mettie

05 November 2011 | Nederland, Meppel

We zijn weer thuis! Maar de thuisreis had nogal wat voeten in de aarde en duurde aanzienlijk langer dan we gedacht en verwacht hadden. In plaats van vrijdagochtend vroeg, kwamen we pas zaterdagmorgen aan op de luchthaven bij Brussel. Hier volgt een kort verslag van de gebeurtenissen. Toen we donderdagavond al ingecheckt hadden en klaar stonden om het vliegtuig in te gaan, kwam er een mededeling dat er een vertraging was vanwege een technische storing. Het wachten begon…. Na enkele uren kregen we te horen dat we die avond niet zouden vertrekken omdat er onderdelen ingevlogen moesten worden, die in Sierra Leone niet voorradig waren. Iedereen moest terug naar huis of naar een hotel. Grote chaos en woedende reacties waren het gevolg. Daar stonden we, de koffers waren al in het vliegtuig, het was laat in de avond en ons hotel waar we één nacht hadden doorgebracht, bevond zich aan de andere kant van de baai. We zouden toch eerst met de ferry of met de speedboot terug moeten naar Freetown. Sommige mensen wilden nog liever de nacht op het vliegveld doorbrengen, maar het was ook nog niet zeker wanneer we dan wel konden vertrekken. Uiteindelijk zijn we met de speedboot terug naar Freetown gegaan en konden we gelukkig nog een kamer krijgen in ons hotel. Maar… we hadden niets bij ons, geen schone kleren, geen tandenborstel, gelukkig wel de nodige medicijnen voor één nacht, maar ook niet meer. In het hotel werd iemand naar een winkeltje gestuurd om tenminste wat toiletartikelen voor ons te halen. We waren al lang blij dat we de nacht niet op de harde vloer in de hal van het vliegveld hoefden door te brengen. Doodmoe vielen we in slaap en de volgende dag konden we gebruik maken van een uitgebreid ontbijtbuffet. In de loop van de dag hoorden we dat de vlucht ’s avonds door zou gaan en dat we om drie uur weer met de speedboot naar het vliegveld werden gebracht. Daar begon opnieuw het urenlange wachten, terwijl het nog steeds niet zeker was of en hoe laat we zouden vliegen. Er ontstond een bijzondere sfeer. Mensen zochten elkaar op en luisterden naar elkaars verhalen. Soms was de spanning te snijden en speelde de hitte ons parten, op andere momenten werden er melige grapjes gemaakt. Eindelijk, om negen uur ’s avonds konden we aan boord van het vliegtuig gaan. Eerst werd er heel onhandig gecontroleerd of iedereen aanwezig was en of iedereen een geldig instapbewijs had. Na een extra oponthoud in Banjul, kwamen we tenslotte vanmorgen om zeven uur aan in Brussel! “Thank God”, zeggen ze dan in Sierra Leone, en dat zeiden ook wij. We moesten er niet aan denken dat die technische storing (een lekke brandstofpomp) zich tijdens de vlucht zou hebben voorgedaan! We zijn dankbaar en blij dat we weer thuis zijn en we genieten van alle luxe in ons ruime appartement. Heerlijk! Dankbaar ook kijken we terug op een prima periode, waarin we mochten spreken van oogst en de vruchten mochten zien van onze inzet en die van ons team. Positief was ook dat we op verschillende gebieden gingen samenwerken met een andere Nederlandse stichting die in dezelfde regio werkt (Stichting Friends of the African Dream – FAD). Vooral de geweldige motivatie die er heerst bij de mensen die deelnemen aan ons project, maakte diepe indruk op ons. Daar doen we het voor, daardoor kunnen we enige ontberingen ook prima aan. Gelukkig zijn we gezond gebleven en kunnen we jullie allemaal laten delen in onze belevenissen. Wanneer onze volgende reis zal zijn, weten we op dit moment nog niet precies, maar het werk gaat door, dat staat vast. Onze begeleiding zal nu weer wat meer op afstand zijn, maar onze (en jullie!) betrokkenheid zal er niet minder om zijn. Mocht je je nog niet zo lang geleden hebben aangemeld voor dit weblog, dan vermelden we hierbij graag nog eens de website en het banknummer van onze organisatie: www.wingsofhope.nl. Postbank 388.882 of ABN AMRO 70.70.70.341.
Jullie meeleven en reacties zijn ook nu voor ons zeer belangrijk geweest. Bedankt! We zullen het laten weten wanneer we weer op reis gaan.

Lieve groeten, Mettie en Aad.

• 05 November 2011 - 19:57

Edzer En Trees:

Wat een belevenis nou fijn dat jullie weer gezond terug zijn en rust nu maar lekker uit en een groet van ons en tot ziens

• 05 November 2011 - 21:00

Kik Fan:

Welkom thuis!

• 05 November 2011 - 21:34

Tjibbe En Marja:

Hallo Aad en Mettie,

Welkom thuis! We zijn erg nieuwsgierig naar jullie verhalen. Hoop dat jullie je snel weer thuis voelen.

• 05 November 2011 - 22:06

Joukje:

Nou luitjes ,welkom thuis! Na zo'n reis ben je zeker blij om weer thuis te zijn. Ik vind die mankementen aan een vliegtuig maar niks, vooral wanneer je er ook nog mee moet vliegen. Maar gelukkig, jullie zijn weer heelhuids thuis gekomen.
    Nu maar weer even rustig wennen en genieten van alle luxe.
    Liefs Joukje en groeten van Hein

• 06 November 2011 - 07:06

Kees En Lucy:

Tsjonge, tsjonge.......dat was niet niks! Maar gelukkig zijn jullie weer veilig thuis en........geniet daar nu eerst maar 's van!!!!!
    Liefs met een groet.

• 06 November 2011 - 13:46

Jan Foppen:

Dag Aad en Mettie,
    Fijn te horen dat jullie goed thuis zijn gekomen.

• 06 November 2011 - 16:06

Michiel En Anneke:

Lieve allebei,
    Gelukkig veilig in Meppel beland na een enerverende reis: wat zullen jullie kinderen opgelucht zijn ook deze reis weer tot een goed einde is gebracht.
    Mail volgt. Maar jullie zijn tevreden over de gang van zaken in S.L.en ook nu was het afscheid nemen vast niet gemakkelijk.
    Onze mail volgt nu.