Weer thuis; dankbaar en voldaan - Reisverslag uit Freetown, Sierra Leone van aad en mettie kik-boonstra - WaarBenJij.nu Weer thuis; dankbaar en voldaan - Reisverslag uit Freetown, Sierra Leone van aad en mettie kik-boonstra - WaarBenJij.nu

Weer thuis; dankbaar en voldaan

Door: Aad en Mettie

Blijf op de hoogte en volg aad en mettie

12 Mei 2010 | Sierra Leone, Freetown

Ons niet bewust van de vreselijke ramp met een vliegtuig die zich in een ander land in Afrika voltrok, hadden wij een goede tussenlanding in Dakar, Senegal en een veilige aankomst in Brussel. We weten van die risiko's, maar als het dan in tijd en gebied zo dichtbij komt, zijn we ons er weer extra van bewust.
Omdat zovelen van jullie nauw met ons meeleven, wilden we jullie snel van onze veilige aankomst op de hoogte stellen. Uiteraard zijn intussen onze gedachten en gebeden bij de nabestaanden van die ramp in Lybië.
En nu dan omschakelen. Met plezier genieten van een lekkere douche en van een comfortabel huis waarin alles werkt. Nog helemaal ingesteld op een leven met grote beperkingen, voelen we ons nog wat onwennig en beleven veel dingen als nieuw.
Het afscheid was weer intens. Van Kai en haar gezin, van onze vriendin Emilia, van onze partner James Davies en zijn gezin, van de medewerkers en zoveel anderen. Hun gebeden, soms uitgesproken op de drempel van ons huisje, vergezellen ons. En naast allerlei mooie kadootjes kregen we groeten mee voor onze familie en vrienden. Dus, bij dezen; en kijk dan nog maar even naar de foto's om daar gezichten bij te zien.
Er is veel reden tot voldoening, als we zien wat we (met steun van velen in Nederland, via Wings of Hope of anderszins)in 2 jaar hebben mogen ontwikkelen en wat er nu doorgaat, ook als wij er niet zijn. Bij gezondheid hopen we in oktober weer voor een aantal weken naar Sierra Leone te gaan. Uiteraard houden we jullie daarvan op de hoogte.

Ieder van jullie van harte gegroet en graag tot ziens.
Aad en Mettie

• 12 Mei 2010 - 14:01

Herman En Martine:

Jaaaa... dat was inderdaad even schrikken vanmorgen toen nog niet alle informatie beschikbaar was... We zijn dankbaar dat jullie weer thuis zijn.
    Rust lekker uit en tot gauw! (leuk om een stukje van ons huis te zien tussen al die foto's...)

• 12 Mei 2010 - 14:06

De Spencertjes:

Fijn, jullie zijn er weer!! We spreken elkaar snel.
    xxx

Groet,
    Francoise

• 12 Mei 2010 - 17:27

H&G:

Veilig geland!Gelukkig maar...Welkom terug en dan later weer tot spreeks/mails/bels/ziens!
    Nu lekker genieten van je eigen huis!
    Een om-h-elzing van ons!

• 12 Mei 2010 - 18:07

Anna En Henk:

wat zijn we blij met jullie berichtje. Natuurlijk konden jullie niet in dat rampvliegtuig zitten, maar ook voor ons voelde de ramp even heel dichtbij. Ik had net vanochtend nog aan jullie gedacht zo van, 12 mei, ze komen weer thuis vandaag.
    lieve groet en tot gauw!

• 13 Mei 2010 - 08:19

Renny:

Gelukkig zijn jullie veilig aangekomen.

Liefs Renny

• 13 Mei 2010 - 17:18

Harry & Ina:

Naast veel andere redenen om dankbaar te zijn vinden wij het prachtig dat jullie veilig thuis gekomen zijn en nu weer kunnen genieten van onze 'westerse geneugten'. Dank voor de reportages met 'plaatjes' en tot ziens/horens.

• 14 Mei 2010 - 22:15

Janny Geertsma:

Ontzettend blij dat jullie weer veilig zijn aangekomen, want ja...........dat kan ook anders. Het nieuws is er vol van. Jullie kunnen gelukkig terugzien op een misschien wel wat gecompliceerd verblijf maar desondanks een grote zegen er voor terugkrijgen.
    Liefs, tot gauw Janny

aad en mettie

Van 14 tot 26 oktober 2013 bezoeken wij voor de laatste keer in 6 jaar ons project "Stepping Stones" in Sierra Leone. We zullen het dan afronden en overdragen aan de lokale mensen, of aan een andere hulporganisatie. Voor Wings of Hope en voor ons eindigt daarmee onze betrokkenheid. Wel blijven wij privé nog enkele contacten onderhouden en een aantal mensen steunen. Heel bijzonder is dat deze keer onze zoon Harold en zijn Sierraleoonse vriendin Emilia met ons meereizen en haar familie zullen bezoeken.

Actief sinds 05 Feb. 2009