Start met hindernissen - Reisverslag uit Meppel, Nederland van aad en mettie kik-boonstra - WaarBenJij.nu Start met hindernissen - Reisverslag uit Meppel, Nederland van aad en mettie kik-boonstra - WaarBenJij.nu

Start met hindernissen

Door: Aad en Mettie

Blijf op de hoogte en volg aad en mettie

14 Oktober 2013 | Nederland, Meppel

Schrik niet, we zijn nog (weer) in Meppel. We hebben vanmorgen onze vlucht vanuit Brussel naar Sierra Leone gemist. Hoewel we royaal op tijd vertrokken waren en Henk uitstekend reed en Gerda ons van een vorstelijk ontbijt voorzag, raakten we in België fors in de problemen. Een serie flinke ongelukken langs de route van de grens naar Brussel zorgde voor een ongekende chaos en volledig verstopte wegen. Aanvankelijk denk je “dit komt nog wel goed; desnoods met zo’n spoedkarretje op het vliegveld”. Maar als dan ook vlakbij de luchthaven de zaak volledig dichtslibt, is wel duidelijk dat het op deze dag anders zal gaan dan gehoopt.
We hadden thuis al online ingecheckt, dus dat moest geannuleerd worden. En toen was er maar één optie: opnieuw boeken voor a.s. woensdag. Gelukkig was dat mogelijk.
OK, er zijn ergere dingen, dan maar twee nachten doorbrengen in een hotel in Brussel. Had je gedacht! Vanwege een grote vakbeurs en andere evenementen was er in een wijde omgeving geen enkele kamer beschikbaar, of maar voor één nacht, of tegen een belachelijk hoge prijs. Toen we zelfs tot voorbij Leuven en Mechelen geen goede plek vonden, besloten we maar naar Meppel terug te keren. Henk bood aan om ons woensdag opnieuw (en met een nóg ruimere marge) te rijden. Toen die kogel door de kerk was, zijn we eindelijk maar eens gaan koffiedrinken en hebben we vlakbij huis ook nog even samen een hapje gegeten.
Thuis hebben we toen snel de diverse contacten in Sierra Leone over de wijziging geïnformeerd en ook onze contactpersonen hier op de hoogte gesteld en dit bericht verzonden.
Morgen dus een extra rustdag en daarna maar weer met goede moed op pad.

Een lieve groet voor jullie allemaal,
Aad en Mettie

• 14 Oktober 2013 - 23:11

Els Kik:

He bah, wat vervelend! Dan zie je de tijd verstrijken en ben je uiteindelijk te laat! Stressen!!
    Hopelijk kunnen jullie nog even rust nemen en het weer opnieuw proberen! Liefs, Els.

• 14 Oktober 2013 - 23:17

Nel & Gerard:

Wat een vermoeiende vervelende tegenslag !
    Het plan is om wat luxer en comfortabeler te reizen. Maar je ziet,hier in de moderne wereld heb je weer andere vervelende tegenslagen, maar die zijn van een heel andere orde........
    We hopen dat jullie redelijk uitgerust woensdag weer een poging gaan wagen.
    Pas goed op jezelf,
    Lieve groet uit Rotterdam, Nel & Gerard

• 15 Oktober 2013 - 09:27

Michiel En Anneke:

Lieve vrienden,
    Sluiten ons bij de vorig e-mailers aan:wat een pech en wat neemt dat een energie. Gekukkig zijn/gaan jullie met de kinderen, is toch prettig en wat een chauffeurs hebben jullie, petje Af hoor! Goede opnieuw-reis, pas goed op elkaar en een heel goede tijd gewenst. Dikke tuut fan us

• 15 Oktober 2013 - 09:32

Jan En Nolleke:

Ach wat akelig zeg. Wat zullen jullie in spanning gezeten hebben....en dan ook nog niet eens een hotel kunnen vinden.... Enfin, beter misschien even rust in je eigen huis. Wat fijn om zulke goede vrienden te hebben, die alweer in de startblokken staan om jullie woensdag opnieuw weg te brengen. Succes, en opnieuw......een goede reis gewenst, nu echt zonder problemen. Liefs ons

• 15 Oktober 2013 - 11:32

Jitzeneli:

Heel veel succes voor morgen! we hopen dat je al je plannen en afspraken nog kunt uitvoeren? Goede reis!
    J en N

• 15 Oktober 2013 - 11:38

Tinus:

Ach lieverds... en wij maar 'mee reizen'.... zaten in gedachten al in Sierre Leone.
    In gedachten bij jullie en een goede herkansing toegewenst.
    Liefs,
    H&M

• 15 Oktober 2013 - 11:42

Harry En Willy:

Hier zijn wij ook altijd zo bang voor, te laat komen. En dat vliegtuig wacht dus echt niet hè!
    Nu weer thuis, koelkast leeg, geen eten in huis.... Jullie hebben weer heel wat te organiseren! Succes morgen. Er is in ieder geval geen maandagochtend spits :)

• 15 Oktober 2013 - 12:19

Lucy:

......over domme pech gesproken.......maar dan toch de knop maar weer om!
    ennuh.....die vrienden koesteren hoor!
    tip van mij: misschien morgen het wollen engeltje op 't dashbord mee laten reizen? (:
    voor morgen wederom een goede reis toegewenst! fijn dat het op zo korte termijn nog lukte om een vlucht te boeken.
    Dikke kus van mij.........

• 15 Oktober 2013 - 12:24

Anna En Henk:

jeetje, wat een verhaal zeg, je bedenkt het niet.... en ja, er zijn erger dingen natuurlijk, maar op zo'n moment baal je flink. Alsnog alvast een goede reis morgen! lieve groet, ook van Herman en Lauren

• 15 Oktober 2013 - 14:46

Harry & Ina:

Tjonge lastig toch om mee om te gaan lijkt ons... maar er zijn inderdaad ernstiger dingen. Wij wensen jullie morgen opnieuw een goede reis en behouden aankomst volgens het geplande reisschema.
    Lieve groet,
    Harry & Ina

• 15 Oktober 2013 - 16:49

Edzer Trees:

Jammer dat het zo gelopen is hopelijk gaat het morgen beter lukken
    veel succes met de reis en groetjes Edzer Trees

• 15 Oktober 2013 - 21:01

Roel &frouwke:

Goede reis woensdag en een heel goede tijd toegewenst van Roel en Frouwke