Eindelijk verbinding - Reisverslag uit Meppel, Nederland van aad en mettie kik-boonstra - WaarBenJij.nu Eindelijk verbinding - Reisverslag uit Meppel, Nederland van aad en mettie kik-boonstra - WaarBenJij.nu

Eindelijk verbinding

Door: Aad en Mettie

Blijf op de hoogte en volg aad en mettie

19 Oktober 2013 | Nederland, Meppel

Het is nu vrijdagmiddag eindelijk lukt het ons contact te maken via internet. Daarom snel een bericht in telegramstijl.
Vliegreis vanaf Brussel uitstekend. In Freetown stond James Davies met een auto klaar en gingen we op een oude veerboot naar de overkant.
Een voor ons trieste rit dwars door de stad, omdat er in 2 jaar niets verbeterd, zelfs verslechterd is. Wegen nog slechter, verkeer nog chaotischer, mensen nog slordiger op straat. Hopelijk krijgen we bij het project betere indrukken.
Om 10.00 uur plaatselijke tijd waren we in ons motel Campanero, sober maar comfortabel. Een uitstekende nachtrust wachtte ons.
De volgende dag gesetteld en de situatie verkend. Het gebruikelijke wachten op van alles en nog wat begon (en zal verder zo blijven).
Donderdag naar King Tom waar we Harold en Emilia, Anneke en Zwanet bij Hans Oosterloo ontmoeten en waarvandaan we Harold meenamen voor een tocht langs een deel van ons project en een nacht in Companero.
Een ontroerend mooie ontmoeting bij de poliogroep, waar goede vorderingen zijn gemaakt. Iets minder, maar ook mooi om te zien bij de Amputees. En dan het schitterende weerzien met Kai, onze jarenlange hulp.
Internet bleef een probleem, totdat een kundige medewerker van het hotel voor de oplossing kon zorgen en we eindelijk dit eerste bericht konden versturen. Eerst nog maar even zonder bijbehorende landkaart, alsof het uit Meppel kwam en nog zonder foto's.
We (Aad, Mettie en Harold) gaan nu weer op pad,

met lieve groeten en knuffels voor jullie allemaal en hopelijk tot een spoedig vervolg.
Aad en de anderen

• 21 Oktober 2013 - 19:05

Gerda Henk:

Fijn te horen dat na onze eerste file-rit met veel stagnatie en oponthoud, jullie nu toch gezond en wel op jullie doel aangeland zijn!
    We wensen jullie een goede tijd zonder verdere strubbelingen en tegenslag toe.
    Wat zal het voor Harold allemaal boeiend zijn.
    Geniet ervan samen!
    Groet van ons.
    Zwaaiiiiiiiizwaaiiiiii

• 21 Oktober 2013 - 19:08

Michiel En Anneke:

We volgen jullie op de niet altijd gemakkelijke reis. Dingen gaan soms niet zoals we hopen.we wensen jullie goede dagen met jullie vieren en alles wat op jullie pad komt.fijne tijd naar de schoonfamilie van harald en sterkte met het afscheid nemen straks. We denken aan jullie, een dikke tuut fan us!

• 21 Oktober 2013 - 20:26

Jan En Nolleke:

Fijn wat van jullie te horen, en dat alles verder goed gegaan is met de reis. Hopen maar dat de internetverbinding nu goed werkt en blijft werken. Wij wensen jullie allevier een goed verblijf en we kijken uit naar de volgende up-date. Liefs ons..

• 22 Oktober 2013 - 10:53

Tjimmie :

Gelukkig kunnen jullie na een moeizame start toch echt gaan doen wat de bedoeling is. Betekent de vertraging ook dat jullie langer blijven of moet alles in een kleiner tijdsbestek gebeuren? Ik wens jullie goede dagen daar, fijn om weer van Kai te horen, ook voor mij inmiddels een bekende naam. En natuurlijk ook een mooie reis met Harrold e en Emilia, wel heel bijzonder voor hen. liefs van Tjimmie

• 22 Oktober 2013 - 11:14

Harry & Ina:

Lieve mensen,

Mooi dat de techniek contact mogelijk maakt. Fijn van jullie te horen waarbij we ons ook kunnen voorstellen dat jullie bezorgd zijn over de voortgang in SL. Gelukkig zijn de fundamenten onder jullie werk zo sterk dat daarop doorgebouwd kan worden en daadwerkelijk wordt. Wij wensen en hopen dat jullie ook kunnen genieten van al het moois en de contacten met vooral Emilia's familie.Lieve groet en alle goeds, Harry & Ina

aad en mettie

Van 14 tot 26 oktober 2013 bezoeken wij voor de laatste keer in 6 jaar ons project "Stepping Stones" in Sierra Leone. We zullen het dan afronden en overdragen aan de lokale mensen, of aan een andere hulporganisatie. Voor Wings of Hope en voor ons eindigt daarmee onze betrokkenheid. Wel blijven wij privé nog enkele contacten onderhouden en een aantal mensen steunen. Heel bijzonder is dat deze keer onze zoon Harold en zijn Sierraleoonse vriendin Emilia met ons meereizen en haar familie zullen bezoeken.

Actief sinds 05 Feb. 2009