Weer thuis, na prachtige ervaringen! - Reisverslag uit Meppel, Nederland van aad en mettie kik-boonstra - WaarBenJij.nu Weer thuis, na prachtige ervaringen! - Reisverslag uit Meppel, Nederland van aad en mettie kik-boonstra - WaarBenJij.nu

Weer thuis, na prachtige ervaringen!

Blijf op de hoogte en volg aad en mettie

27 Oktober 2013 | Nederland, Meppel

Nog een beetje wankel van de lange reis lopen we weer door ons comfortabele huis in Meppel. En nog helemaal vol van de schitterende 10-daagse die we in Sierra Leone beleefd hebben. Wat daar nu staat, na zes soms zware jaren, is hartverwarmend en de waardering van de mensen voor wat “Stepping Stones” in hun leven is gaan betekenen, was zondermeer ontroerend. Dat vonden niet alleen wijzelf maar ook Bert en Beppie, de leiders van FAD (Friends of the African Dream), die met ons rondtrokken langs de verschillende locaties en die de begeleiding gaan overnemen. Daarom konden we dankbaar en met vertrouwen afscheid nemen van dat werk dat in de afgelopen jaren zozeer een stuk van ons leven is geworden en van die vele mooie, dappere mensen. We schreven ins ons bericht van ruim een week geleden dat de verergerde chaos van Freetown ons verdrietig maakte. Maar dat gevoel heeft het volledig afgelegd tegen de mooie resultaten die we bij de Amputees, de poliopatiënten, de visserijgroep, het landbouwteam en de jongeren in opleiding mochten waarnemen.
En dan die geweldige belevenis met onze zoon Harold en Emilia, die bij haar familie in het binnenland hun verloving bekend maakten. In een interreligieus evenement met enkele honderden belangstellende familieleden en dorpsgenoten, Moslims en christenen, werd die verbintenis gezegend en uitbundig gevierd.
De enige tegenvaller in ons verblijf was dat we, na dat ene snelle bericht op de weblog, niet meer op het internet terecht konden, omdat er op onze locatie geen bereik was. Daardoor moesten we jullie laten wachten op de berichten en beelden die we nu, verdeeld over een
paar dagen vanuit Meppel zullen versturen.
Dus, let op: wordt vervolgd.

Lieve groeten en knuffels van
Aad en Mettie

• 27 Oktober 2013 - 19:33

Janny Geertsma:

Eind goed al goed, gelukkig weer goed thuis en dat na een wat vreemde start.
    Blij dat jullie dit mochten mee maken en zien wat het heeft opgeleverd.
    We zijn dankbaar ook als Pniel over grenzen, dat we een klein onderdeel hierin
    mochten zijn.
    Heel veel liefs,
    Janny

• 27 Oktober 2013 - 20:05

Jitze En Neli:

Fijn dat jullie gezond en wel en zo blij en voldaan weer thuis zijn. Jullie kunnen met vreugde terugzien op het werk in de afgelopen jaren gedaan. We wachten op de plaatjes en tot spoedig ziens.
    J en N

• 27 Oktober 2013 - 20:51

Herman En Martine:

En natuurlijk van harte gefeliciteerd Aad!
    Fijn dat alles zo voorspoedig is gegaan.
    hartelijke groet vanuit Kootjebroek.
    H&M

• 27 Oktober 2013 - 21:39

Bert En Beppie:

Lieve Aad en Mettie,

Het was bijzonder!
    En nu op jouw verjaardag Aad, deze mooie projecten van jullie over te mogen nemen.
    Voor jullie maar ook voor iedereen die jullie volgen, zullen we er ons uiterste best doen, om deze prachtige projecten op een goede manier voort te gaan zetten. Onze gezamenlijke overdracht heeft ons alle vertrouwen gegeven dat dit ook zeker zal gaan lukken.

Liefs van Bert en Beppie

• 27 Oktober 2013 - 23:20

Anna En Henk:

Wat fijn dat jullie 'de boel' daar zo goed hebben kunnen achterlaten én dat jullie weer heelhuids thuis zijn! en gefeliciteerd met je verjaardag Aad!
    Wat moet het een belevenis zijn geweest, die verloving, ik krijg er al kippenvel van als ik het lees. Wat geweldig om dat mee te mogen maken.
    liefs en dikke tuten van ons!

• 28 Oktober 2013 - 09:26

Tjimmie:

Nog van harte gefeliciteerd met je verjaardag Aat, en jullie samen met de verloving van Harrold en Emilia. Vast een hele mooie en bijzondere ervaring om dat daar mee te mogen maken, een relatie die toch een blijvend gevolg is van jullie Stepping Stones. Dat moet toch geluk brengen. Mooie afsluiting ook van dat geweldige project daar. En nu lekker bijkomen ................. liefs van Tjimmie

• 28 Oktober 2013 - 11:01

Jannie En Chris :

Wat fijn dat jullie zo'n fijne ervaring hebben gehad en dat jullie weer veilig in Meppel zijn geland!

• 28 Oktober 2013 - 11:38

Corrie:

Hallo Aad, toch nog je verjaardag in Nederland. Dat zal wennen zijn met deze weersomstandigheden, storm etc.
    Maar beiden gezond weer thuis. Bijzonder dat jullie de reis langs de projecten hebben gemaakt en met eigen ogen hebben gezien dat het vruchten heeft afgeworpen. Proficiat!
    Nu wennen thuis, en gaan leven als pensionado's.
    Groeten van ons en sterkte ermee en veel plezier bij de foto;s bekijken en herinneringen ophalen.
    Corrie

• 28 Oktober 2013 - 13:55

Michiel En Anneke:

Lieve Mettie en Aad,
    Net jullie mail gelezen, fijn dat jullie weer veilig thuis zijn
    , nu maar nagenieten van de vele mooie ervaringen en belevenissen. We hopenjullie snel weer Es' te ontmoeten en horen graag jullie verhalen Meti een heel hartelijke groet van ons.....

• 28 Oktober 2013 - 17:35

Harry & Ina:

Lieve mensen,

Fantastisch dat jullie "heelhuids" terug zijn in het Meppelse na mooie ervaringen in SL. En dan nog wel op jouw verjaardag weer thuiskomen, Aad.Van harte voegen wij onze gelukwensen toe met de wens nog veel goede gezonde jaren met elkaar en jullie dierbaren.
    Als jullie weer wat 'bekomen' zijn zoeken we jullie graag weer op.
    Lieve groet,
    Harry & Ina

PS: voor de storm uit zijn wij gisteren teruggekomen uit Engeland van een bezoek aan onze dochter en haar gezin. Was goed om elkaar te zien en te ontmoeten.

• 29 Oktober 2013 - 00:04

Joukje:

Mooi dat jullie weer thuis zijn! En wat is Harold een reus vergeleken met de mensen daar hé! Fijn dat jullie een geslaagde reis gehad hebben.

Groetjes van Hein en Joukje