Toegift - Reisverslag uit Freetown, Sierra Leone van aad en mettie kik-boonstra - WaarBenJij.nu Toegift - Reisverslag uit Freetown, Sierra Leone van aad en mettie kik-boonstra - WaarBenJij.nu

Toegift

Door: Aad en Mettie

Blijf op de hoogte en volg aad en mettie

24 Oktober 2009 | Sierra Leone, Freetown

Doordat de server plotseling uitviel eindigde ons bericht gisteravond wat abrupt. Daarom nu nog even een toegift.
Natuurlijk hebben we een mooie fotoreportage gemaakt, vooral van de beide Metties. Een kleine indruk daarvan zagen jullie al.
We zitten duidelijk in de staart van het regenseizoen. Af en toe nog een enorme bui, met hevige windvlagen en rondvliegende takken. En dan weer snoeiheet en klam. De natuur ziet er wel heel wat groener en frisser uit dan in het enorm stoffige droge seizoen. Ook de eerste forse kakkerlakken lieten zich weer zien (en vangen).
Vandaag bezochten we de Baptisten zendingspost in Kingtom, helemaal aan het andere eind van Freetown. Dat betekende weer een vertrouwde rit dwars door die enorme chaos en stank, voorbij diverse flinke ongelukken en over wegen die nog dezelfde gaten vertonen als eerder dit jaar. In Kingtom troffen we Hans en Aisha Oosterloo en Emilia Kamara (groeten aan alle bekenden in Ned. en dank voor de attenties!). Morgen gaan we samen met Emila naar de Peace Baptist Church, ook voor ons een bekende plek en brengen daarna samen met haar de dag verder bij ons “thuis” door.
Je kunt duidelijk zien dat de economie stagneert. Dat betekent nog meer armoede en werkloosheid en sociale onrust. Overvallen en inbraken zijn aan de orde van de dag en het is beslist af te raden om alleen of ’s avonds nog door de stad te gaan.
Het is nu nog belangrijker om met de activiteiten van ons project Stepping Stones kleine tekenen van hoop te bieden. We zien er naar uit om in de komende dagen weer rechtstreeks contact te maken met de “Amputees” en de straatjongeren bij de vakopleidingen.
We houden ons trouwens niet alleen met werk bezig. Mettie neemt ook tijd om te lezen en Aad en James spelen af en toe samen op de mondharmonica (op doktersadvies).
We zullen jullie graag op de hoogte houden.
Voor nu een hartelijke groet voor ieder van jullie en voor allen om jullie heen.
Aad en Mettie

• 25 Oktober 2009 - 12:32

Joukje:

Hallo allebei,

Hier dan een berichtje uit Slowakije.Wat een uitvinding zo'n pc.
    Ik heb net alles van jullie gelezen.Ik was erg onder de indruk dat die tienermoeder haar baby Mettie heeft genoemd. Ik kreeg echt kippenvel,geweldig is dat!Groter dank kun je bijna niet krijgen, denk ik.
    Heel veel succes daar met jullie goede werk.

Liefs van Joukje

• 25 Oktober 2009 - 12:37

Anneke:

Hallo Aad en Mettie,
    door Joukje zit ik nu jullie verhaal te lezen.
    Gods onmisbare zegen toegewenst.
    mvg Anneke

• 26 Oktober 2009 - 11:19

Tjimmie:

Lieve twee, Ik keek al uit naar een eerste reisverslag. Fijn dat jullie weer goed zijn aangekomen en dat het allemaal weer 'vertrouwd'voelt. Mooi hoe je dat omschrijft, het geeft wel een thuisgevoel en wat enig om je naamgenootje te zien, Mettie. Jullie en de mensen om jullie heen een goede tijd toegewenst.

aad en mettie

Van 14 tot 26 oktober 2013 bezoeken wij voor de laatste keer in 6 jaar ons project "Stepping Stones" in Sierra Leone. We zullen het dan afronden en overdragen aan de lokale mensen, of aan een andere hulporganisatie. Voor Wings of Hope en voor ons eindigt daarmee onze betrokkenheid. Wel blijven wij privé nog enkele contacten onderhouden en een aantal mensen steunen. Heel bijzonder is dat deze keer onze zoon Harold en zijn Sierraleoonse vriendin Emilia met ons meereizen en haar familie zullen bezoeken.

Actief sinds 05 Feb. 2009