Weer op weg - Reisverslag uit Meppel, Nederland van aad en mettie kik-boonstra - WaarBenJij.nu Weer op weg - Reisverslag uit Meppel, Nederland van aad en mettie kik-boonstra - WaarBenJij.nu

Weer op weg

Door: Aad en Mettie

Blijf op de hoogte en volg aad en mettie

05 April 2010 | Nederland, Meppel

Lieve mensen,
Zoals beloofd melden we ons weer, nu onze volgende reis er weer aan komt. Het is de bedoeling dat we van 12 april tot 12 mei voor de vierde keer naar Sierra Leone gaan. We kijken er naar uit. We willen graag met eigen ogen zien hoe het gaat met het project en hoe het is met onze vrienden daar (James en zijn gezin, Kai en haar kinderen, kleine Mettie en haar familie). Over het algemeen ontvangen we positieve berichten, maar er zijn ook zorgen. De economische situatie in het land lijkt te verslechteren. Dat heeft ook invloed op de omstandigheden waarin onze jongeren en de Amputees leven. We willen met hen kijken naar de situatie en bespreken wat op dit moment dringend nodig is. We krijgen wel hele goede berichten over bijvoorbeeld het visserijproject in Burehtown. Er kan zelfs geld opzij gelegd worden voor onderhoud en er zijn enkele zwemvesten aangeschaft. Een paar van de jongeren konden van het geld dat ze verdienen hun huis al wat opknappen. Dat is geweldig nieuws.
We zijn blij dat we in de afgelopen weken thuis zoveel mooie momenten mochten meemaken. Er werden twee nieuwe kleinkinderen geboren: Valentijn, op 12 februari en Federico, op 17 maart. Het gaat heel goed met beide baby’s. Er waren grote zorgen over Mettie’s moeder. Het leek dat haar leven afliep. Maar een allerlaatste poging om haar ondanks haar hoge leeftijd toch te dotteren heeft geweldig resultaat opgeleverd. Ze is zienderogen opgeknapt en mocht op 27 maart haar 88e verjaardag vieren. Ook Mettie vierde haar verjaardag op 1 april. Na al dit goede nieuws durven we met een gerust hart en in vertrouwen weer aan ons volgende avontuur te beginnen.
Het was een feest om alle kinderen en kleinkinderen weer te zien en ook om dit jaar in onze eigen kerk Pasen te vieren. We voelen ons bevoorrecht en geïnspireerd. Maandag 12 april vertrekken we in alle vroegte vanaf vliegveld Zaventem in Brussel. Graag rekenen we weer op jullie steun, in welke vorm dan ook. En we hopen dat we jullie, ondanks de slechte situatie wat betreft elektriciteit in Sierra Leone, toch regelmatig kunnen berichten over onze belevenissen daar.
Heel veel liefs en alle goeds voor een ieder van jullie.
Mettie en Aad.

• 05 April 2010 - 20:20

Francoise:

Goede reis !

• 06 April 2010 - 08:07

Wilma:

Hallo Aad en Mettie,

gefeliciteerd met jullie kleinkinderen!
    We wensen jullie een goede tijd toe in Sierra Leone.
    Leuk dat jullie altijd een reisverslag sturen.

Gr. van Wim en Wilma

• 06 April 2010 - 17:18

Harry & Ina:

Lieve mensen,
    Onze hartelijke gelukwensen met de familie-uitbreiding en Mettie's verjaardag. Ina heeft telefonisch contact gezocht maar jullie waren er even niet. We hebben van onze familie nog wat spulletjes die wellicht heel welkom zijn in SL. Tot horens/ziens! Lieve groet.

• 15 April 2010 - 09:23

Neli En Jitze:

Jullie zijn waarschijnlijk weer ter plaatse.Van harte een hele goede maand toegewenst. Wij hadden zondag een pracht intrede dienst. We horen wel hoe het daar met jullie gaat.
    Veel zegen en groeten
    uit Heerenveen.

• 15 April 2010 - 17:37

Jaap En Bijtie:

Beste Mettie en Aad,

alvast een goede tijd wensen we jullie toe. Mettie, hopelijk heb je je voicemail beluisterd op je verjaardag. We konden je telefonisch niet bereiken, daarom hebben we onze felicitatie via de voicemail ingesproken. We zijn ook erg blij dat het met je moeder zo goed gaat. Nu kunnen jullie je weer met een fris gemoed inzetten voor jullie mensen in Sierra Leone. Ook nog erg gefeliciteerd met jullie twee nieuwe kleinkindertjes.
    Onze Geertje heeft op
    31 maart een wolk van een dochter gekregen. We zijn God heel dankbaar dat alles goed is gegaan.Alle goeds wensen we jullie verder toe.

Hartelijke groeten van Jaap en Bijtie

• 15 April 2010 - 17:38

Jaap En Bijtie:

Beste Mettie en Aad,

Onze Geertje heeft op

Hartelijke groeten van Jaap en Bijtie

aad en mettie

Van 14 tot 26 oktober 2013 bezoeken wij voor de laatste keer in 6 jaar ons project "Stepping Stones" in Sierra Leone. We zullen het dan afronden en overdragen aan de lokale mensen, of aan een andere hulporganisatie. Voor Wings of Hope en voor ons eindigt daarmee onze betrokkenheid. Wel blijven wij privé nog enkele contacten onderhouden en een aantal mensen steunen. Heel bijzonder is dat deze keer onze zoon Harold en zijn Sierraleoonse vriendin Emilia met ons meereizen en haar familie zullen bezoeken.

Actief sinds 05 Feb. 2009