Een zware start ! - Reisverslag uit Freetown, Sierra Leone van aad en mettie kik-boonstra - WaarBenJij.nu Een zware start ! - Reisverslag uit Freetown, Sierra Leone van aad en mettie kik-boonstra - WaarBenJij.nu

Een zware start !

Door: Aad en Mettie

Blijf op de hoogte en volg aad en mettie

18 April 2010 | Sierra Leone, Freetown

Dat was het weekje wel ! Vrijwel alles zat tegen,of kostte dubbele energie. Geen stroom van de overheid (ondanks fraaie beloften). Wel een generator beschikbaar, maar die functioneerde niet en stopcontacten hadden eveneens reparatie nodig. En niets gebeurt hier dan natuurlijk meteen. De internetvoorziening laat al dagen op zich wachten, dus snel een berichtje naar huis zat er niet in. Vandaag zijn we bij onze vriendin Emilia in Freetown en kunnen we haar computer en internetaansluiting benutten.
Dit soort problemen wegen extra zwaar bij de zeer hoge temperaturen.
Zeker, de ontvangst was hartelijk en de eerste gesprekken waren positief.
We hebben een veilige reis achter de rug en zijn goed gezond.
Over enkele dagen hopen we jullie vanaf onze eigen computer vrolijker berichten en mooie plaatjes te kunnen zenden. Maar ook dit is Afrika.
Een lieve groet
Aad en Mettie

• 18 April 2010 - 17:00

Michiel En Anneke:

Blij met jullie mailtje. Moeizame start dus, jammer, maar we hopen dat het van nu af aan beter gaat. Ik sms nu even. Tuut fân ús!!!

• 18 April 2010 - 18:27

Harry En Willy:

Blij te horen dat jullie goed zijn aangekomen.
    En wat de computer betreft: startersproblemen :)
    Wel erg vervelend. Sterkte verder. Heb je kleine Mettie al ontmoet?

• 18 April 2010 - 19:00

Tjimmie:

Aj,dat is even een harde aankomst, die des te harder aankomt in een zo andere minder luxueuze wereld. Nu maar hopen dat het 'morgen' beter wordt, vast. Houd moed, liefs van Tjimmie

• 19 April 2010 - 07:49

Jitze En Neli:

Zet 'm op!
    Sterkte, veel geduld en doorzettings kracht!
    Groetjes uit Heerenveen

• 19 April 2010 - 10:08

Janny Geertsma:

Gelukkig wel gezond aangekomen, ondanks de moeilijke start. Als je je dan bedenkt dat wij wel eens mopperen als ons
    internet er een paar uur uit ligt. Het afrikaans geduld hebben wij niet helemaal meegekregen. Toch veel succes de komende tijd.
    Liefs,
    Janny

• 19 April 2010 - 11:49

Betsie En Wim:

Een zware start,maar hopelijk voor de komende weken gaat het wat gemakkelijker daar.
    En wij hopen dat de temperatuur ook wat gaat zakken,zodat het goede werk voor jullie ook iets aangenamer wordt.

• 19 April 2010 - 14:34

Harry & Ina:

Heel optinistisch gesteld, na deze start kan het dus alleen maar beter worden! Wij leven mee op afstand en wensen jullie 'n vruchtbaar en toch ook plezierig verblijf toe.
    Lieve groet. H&I

aad en mettie

Van 14 tot 26 oktober 2013 bezoeken wij voor de laatste keer in 6 jaar ons project "Stepping Stones" in Sierra Leone. We zullen het dan afronden en overdragen aan de lokale mensen, of aan een andere hulporganisatie. Voor Wings of Hope en voor ons eindigt daarmee onze betrokkenheid. Wel blijven wij privé nog enkele contacten onderhouden en een aantal mensen steunen. Heel bijzonder is dat deze keer onze zoon Harold en zijn Sierraleoonse vriendin Emilia met ons meereizen en haar familie zullen bezoeken.

Actief sinds 05 Feb. 2009