Adempauze - Reisverslag uit Jui, Sierra Leone van aad en mettie kik-boonstra - WaarBenJij.nu Adempauze - Reisverslag uit Jui, Sierra Leone van aad en mettie kik-boonstra - WaarBenJij.nu

Adempauze

Door: Aad en Mettie

Blijf op de hoogte en volg aad en mettie

28 Mei 2011 | Sierra Leone, Jui

Deze keer geen informatie over hobbels en lastige zaken bij ons werk hier in Sierra Leone, maar een mooi bericht over een heilzame adempauze die we onszelf dit weekend gegund hebben. We schrijven nu vanaf de veranda van een eenvoudig vakantiehuisje aan het paradijselijke Lakka Beach. De oceaan ligt hier 25 m. voor onze deur en overal staan van die typisch Afrikaanse zitjes, waaraan we eten, lezen en lekker relaxen. Mettie heeft al enkele keren heerlijk gezwommen in de hoge golven, maar Aad heeft zich daar – vanwege z’n lastige botten – nog niet aan gewaagd. Het eenvoudige eethuisje van gastheer Paul heeft als bijzonderheid dat op bestelling de verse kreeften uit de leefmand in zee worden gehaald (zie de foto). Wij hebben ons maar aan de baraguda (vis) gehouden, wat voor Mettie al een hele prestatie is. Na twee dagen met heet maar mooi weer, is er zojuist een stevige onweers- en regenbui losgebroken. Op zich ook spectaculair op deze plek. We hadden ons thuis in Nederland al voorgenomen om halverwege onze reis zo’n uitje in te lassen. Dat was er bij ons verblijf in het najaar niet van gekomen en dat duurde daardoor extra lang. Daarvóór waren we hier wel al geweest, dus men kent ons en de omgeving is voor ons heel vertrouwd. Bijzonder was ook dat we vrijdag hier naartoe de weg hebben genomen, waarop we 2 jaar geleden nachtmerries hebben uitgestaan. Dat hielp om ons trauma te verwerken. Want nu was die weg voor een deel verbeterd, hadden we een aanzienlijk betere auto en reden we niet zelf, maar onze chauffeur Ibrahim. Hij kreeg daarmee ook een uitje. Maar gedienstig als hij is, week hij nauwelijks van onze zijde, wat de privacy enigszins inperkte.
Na zo’n weekend kunnen we er weer tegen voor de resterende 12 dagen, waarin nog heel wat staat te gebeuren en aangepakt moet worden. Daarover meer in het volgende bericht.

Een hartelijke groet en omhelzing voor jullie en al die anderen om jullie heen !
Aad en Mettie

• 29 Mei 2011 - 12:22

Edzer En Trees:

hallo even een paar letters Fijn dat jullie nu even aan je zelf denkt dat is ook wel even lekker in jullie situatie in wat daar te veel aan warmte is is hier te kort wij hebben net herfst no veel sterkte de laatste dagen veel groetjes van ons

• 29 Mei 2011 - 13:41

Jan En Nolleke:

Moedig van jullie om toch diezelfde weg weer te nemen....maar voor zo'n heerlijke plek kun je 't wel over hebben....inderdaad een adempauze.....kunnen jullie er weer even tegen. Als jullie dit lezen zit 't fijne weekend er misschien al weer op. Sterkte voor de komende dagen. Liefs ons

• 29 Mei 2011 - 15:41

Michiel En Anneke:

Beste vrienden, wat een heerlijk oord en voor jullie in die omstandigheden dubbel genieten, neem dan de chauffeur maar op de koop toe. Hij bespaart ook lastige hobbels. Lekker bijgetankt op naar de laatste loodjes. Veel succes ermee, dat alles maar naar wens mag gaan......dikke tuut.....

• 30 Mei 2011 - 05:17

Kees En Lucy:

Dat was even een fijne "time out"....
    en nu weer "opgeladen" naar het laatste traject......
    liefs met een groet.

• 30 Mei 2011 - 08:17

Renny:

Fijn even tot jullie zelf komen!
    Veel energie gewenst voor de nog resterende 12 dagen.
    Liefs Renny

• 30 Mei 2011 - 13:14

Harry & Ina:

Lieve vrienden,
    Prachtig en heel goed dat jullie 'n moment van relaxen hebben ingebouwd. Wij wensen voor jullie de resterende tijd in SL zowel zakelijk als persoonlijk 'n goede tijd.
    Hartelijke groet,

• 05 Juni 2011 - 07:51

Henk&Gerda:

Ha, net terug van onze eigen adempauze, genieten we nu ook nog ff mee van die van jullie...( van toen).