Weer veilig thuis - Reisverslag uit Meppel, Nederland van aad en mettie kik-boonstra - WaarBenJij.nu Weer veilig thuis - Reisverslag uit Meppel, Nederland van aad en mettie kik-boonstra - WaarBenJij.nu

Weer veilig thuis

Door: Aad en Mettie

Blijf op de hoogte en volg aad en mettie

11 Juni 2011 | Nederland, Meppel

Met één koffer minder dan op de heenreis – die lieten we met heel veel welkome kleding daar achter -, maar met een hoofd vol impressies begonnen we afgelopen woensdag aan de terugreis. Toch eerst maar weer een nacht in het comfortabele Family Kingdom motel, om uitgerust aan de lange tocht naar Meppel te beginnen en omdat we eigenlijk ook wel de meeste van de voorgenomen zaken afgewikkeld hadden. Wel kwam James nog voor het laatste gesprek en het echte afscheid naar het motel. Emilia weer achter te moeten laten was wel heel emotioneel, al verwachten we dat de IND nu binnen enkele weken van zich zal laten horen en zij ons kan nareizen.
Een gloednieuwe speedboot bracht ons veilig over de baai naar het vliegveld, waar de dingen nu eens redelijk soepel verliepen. Maar toen die slopende nachtvlucht, omdat wij beiden – vanwege “restless legs” niet echt kunnen slapen. Volgende keer toch maar eens een middeltje meenemen. De tocht met de eigen auto van Brussel naar Meppel was door dat slaapgebrek dan ook wel inspannend. Maar dan…is er weer dat comfortabele appartement, waar alles “het doet”, geen watertekort is en alles voor het grijpen ligt. Steeds weer een vreemde overgang, waarbij we eerst nog een beetje staan te tollen op onze benen. Snel een telefoontje naar onze oude (schoon)moeder en naar de 2 “contactkinderen” en dan eerst maar naar bed.
Intussen weer een beetje uitgeslapen, begint Mettie (vanwege het ongedierte van vorig weekend) alle kleding in de was te doen, leeg ik de “projectkoffer” en zet mij aan de Pinksterpreek die morgen in Hoogeveen verwacht wordt. De gezellige pizzeria op het kerkplein zorgt voor een welkome onderbreking en een eerste landing in onze woonplaats.
Onze hoofden zitten uiteraard nog vol met Afrika beelden en steeds weer halen we namen en belevenissen aan. Als de email ons een schitterende foto van dochter Sandra met Stijn, de nieuwste kleinzoon, aanreikt en we die uitprinten en een mooi plekje geven, beseffen we weer wat en wie ons hier allemaal zo dierbaar zijn. Da’s prachtig thuiskomen na zulk zinvol werk op die andere plek die ons ook zo na aan het hart ligt.
Lieve lezers en reageerders: zeer bedankt voor jullie ondersteunend medeleven ! Deze zomer hopen we velen van jullie persoonlijk te ontmoeten. Voor eind oktober of begin november staat de 2e reis van dit jaar gepland. Graag stellen we jullie dan weer van onze belevenissen op de hoogte.

Een laatste hartelijke groet in deze reeks vanuit Meppel, na een hagelbui (!)
Aad en Mettie

• 11 Juni 2011 - 19:00

Bert & Beppie:

Dag lieve Aad en Mettie,

Met heel veel plezier en inspiratie opdoend hebben we in onze afegelopen reis met jullie mogen werken. We weten gewoon dat we met jullie een win-win situatie in het kwadraat kunnen creeeren in Sierra Leone. Fijn dat jullie weer veilig zijn aangeland in Nederland en we hopen jullie weer heel snel te zien en spreken.

Liefs Bert & Beppie

• 12 Juni 2011 - 05:54

Kees En Lucy:

Hoi kanjers!
    Wij zijn blij dat jullie weer heelhuids thuis zijn gekomen in Meppel.......
    Geniet van dit oh, zo komfortabele leven hier en met het filteren van alle belevenissen van de afgelopen periode!
    Liefs met een groet.

• 13 Juni 2011 - 07:20

Harry & Ina:

Lieve vrienden,
    Welkom in het "Meppelse" en mooi dat jullie voorspoedig gereisd hebben. Dank voor het delen van jullie wedervaren. Wij wensen nu voor jullie 'n mooie zomer, met tijd voor jezelf, familie, vrienden en genieten en zien uit naar ontmoeting.

• 13 Juni 2011 - 19:17

Henk En Gerda:

Fijn, weer veilig terug dus!!!
    Hee, wij zaten overigens bij die andere pizzeria....als we dat geweten hadden!!! (....Hadden we jullie nog met rust gelaten....!).

Tot later, geniet maar van de zo "normale" luxe en natuurlijk van al jullie geliefde familieleden klein en groot.

• 14 Juni 2011 - 11:12

Michiel En Anneke:

Fijn dat jullie veilig en wel zijn aangekomen en wat een genot zo'appartement etc: geniet ook hiervan. We hopen jullie binnenkort te ontmoeten. Met een warme groet en vvorlopig voor de laatste keer een dikke tuut van ons

• 16 Juni 2011 - 09:08

Jaap En Bijtie:

Lieve Aad en Mettie,
    fijn dat jullie weer veilig thuis zijn gekomen. Eeen hele onderneming vinden wij en geweldig wat jullie daar allemaal weer tot stand hebben weten te brengen. Nu lekker even uitrusten en van de zomer genieten.
    Liefs Jaap en Bijtie

aad en mettie

Van 14 tot 26 oktober 2013 bezoeken wij voor de laatste keer in 6 jaar ons project "Stepping Stones" in Sierra Leone. We zullen het dan afronden en overdragen aan de lokale mensen, of aan een andere hulporganisatie. Voor Wings of Hope en voor ons eindigt daarmee onze betrokkenheid. Wel blijven wij privé nog enkele contacten onderhouden en een aantal mensen steunen. Heel bijzonder is dat deze keer onze zoon Harold en zijn Sierraleoonse vriendin Emilia met ons meereizen en haar familie zullen bezoeken.

Actief sinds 05 Feb. 2009