Halverwege - Reisverslag uit Monte Gordo, Portugal van aad en mettie kik-boonstra - WaarBenJij.nu Halverwege - Reisverslag uit Monte Gordo, Portugal van aad en mettie kik-boonstra - WaarBenJij.nu

Halverwege

Door: Aad en Mettie

Blijf op de hoogte en volg aad en mettie

19 Februari 2012 | Portugal, Monte Gordo

Vandaag beleefden we de 5e zondag van de 10 die we hier hopen door te brengen. En er valt veel moois te melden. Onafgebroken prachtig weer, althans voor de overwinteraars. Voor de boeren is het niet best, dat er pas afgelopen vrijdagnacht wat regen is gevallen. Gunstig is het wel weer voor de carnavalsfeesten die ook hier overal gehouden worden, zij het niet zo massaal als bij ons in het Zuiden. Mooi zijn de drukbezochte beide diensten op zondagmorgen en de grote toeloop op de wekelijkse koffieochtend op donderdag. Het werk doet een flink beroep op onze creativiteit en brede ervaring. Mettie levert een aandeel in de samenzang voorafgaande aan de dienst en samen zingen we soms een duet, wat zeer gewaardeerd wordt. Als er weleens geen organist is, trekt Aad de mensen met zijn stem mee door de samenzang. Voor komende zondag zal hij samen met een gemeentelid als duo op de mondharmonica spelen.
Gelukkig zijn er geen ernstig zieken die bezocht moeten worden, maar brengen we wel de nodige pastorale bezoeken aan mensen met andersoortige problemen of zorgen. Vaak op verzoek, maar soms ook op grond van onze eigen waarneming.
In deze voorjaarsvakantie hebben diverse Opa’s en Oma’s, die hier het hele winterseizoen zijn, kinderen en kleinkinderen op bezoek, zodat het heimwee niet al te hard toeslaat. Anderen gaan voor datzelfde doel even een weekje naar Nederland. Dat laatste gebeurt trouwens niet alleen voor het plezier; soms moeten mensen ook tussentijds of vervroegd naar huis vanwege ziekte of overlijden in hun kring. We voelen ons bevoorrecht dat dit bij ons drukke reisprogramma van de afgelopen jaren nog nooit is voorgevallen en we hopen dat dit ook nu weer zo blijft.
Naast ons werk is er alle gelegenheid om ook zelf te genieten van de plezierige omstandigheden hier. Mettie maakt vrijwel dagelijks een flinke – en soms samen met Aad een kortere – strandwandeling. Ook kunnen we heerlijk genieten van een tochtje door de mooie omgeving, bijv, in het grensgebied met Spanje. Maar soms hebben we genoeg aan het zonnige balkon, waar we wat lezen of schrijven.
Nu de kou in Nederland verdreven lijkt hopen we dat jullie al een beetje genieten van de lente in aantocht. Want hoewel wij hier genieten van de amandel die prachtig bloeit, hebben jullie de sneeuwklokjes en de krokussen.

We wensen jullie alle goeds en sturen lieve groeten en knuffels.
Aad en Mettie

• 20 Februari 2012 - 15:30

Ina & Harry:

Vrienden, wij genieten van jullie verslag en proberen voor onszelf jullie 'voorjaarsomstandigheden' te visualiseren. En die mondharmonica: Aad helemaal te gek! onvermoede kwaliteiten.. Wij wensen voor jullie ook de 2e helft 'genieten' tussen het pastorale werk door.

• 20 Februari 2012 - 20:58

Jan En Nolleke:

Jullie zijn inderdaad creatief bezig hoor. Mettie zangleidster, en Aad mondharmonicaspeler.....overal inzetbaar dus. Super!! Jullie zijn op de helft, geniet nog maar van het mooie weer want 't is toch nog niet echt lente in Drenthe.....groetje ons.

• 21 Februari 2012 - 16:27

Edzer En Trees:

Hallo
    Wat heerlijk dat jullie nu mooi weer hebben geniet er nog maar even dubbel van want het is hier koud We willen graag even weten of we ook 2kaartjes voor jullie vast moeten houden voor eten voor het goede doel op 23 maart kun je dat even door geven de aller beste groetjes uit Haskerdijken

• 26 Februari 2012 - 20:11

Ineke V Beelen-Gruns:

Leuk om te lezen wat jullie beleven in Monte Gordo.
    Voor ons zeer bekend omdat wij al verschillende keren op bezoek bij mijn ouders zijn geweest. En nu las en zag ik ook een foto van 2 mondharmonica-spelers waaronder dus mijn vader.Ik ben zeer benieuwd of het concert goed is gegaan en of de kerkgangers het mooi vonden,maar dat zal best wel.
    Nog een hele fijne werkvakantie en al het goede.Hartelijke groeten en een dikke pakkerd aan mama Nel en papa Piet.

• 26 Februari 2012 - 20:40

Rients Westra:

Een prachtge duidelijke site.
    Ik heb vanmorgen nog vergeten om de site van dochter Aukje te melden.
    De sitenaam is : www.aukjewestra.nl
    Aukje was enigzins verrast toen ik wat over jullie werk vertelde. Ze fietst regelmatig langs 'zin in werk' te Vucht.
    Ze zal deze site ook graag bezoeken.
    hart.gr. Hilly en Rients

aad en mettie

Van 14 tot 26 oktober 2013 bezoeken wij voor de laatste keer in 6 jaar ons project "Stepping Stones" in Sierra Leone. We zullen het dan afronden en overdragen aan de lokale mensen, of aan een andere hulporganisatie. Voor Wings of Hope en voor ons eindigt daarmee onze betrokkenheid. Wel blijven wij privé nog enkele contacten onderhouden en een aantal mensen steunen. Heel bijzonder is dat deze keer onze zoon Harold en zijn Sierraleoonse vriendin Emilia met ons meereizen en haar familie zullen bezoeken.

Actief sinds 05 Feb. 2009