Voldoening en plezier - Reisverslag uit Monte Gordo, Portugal van aad en mettie kik-boonstra - WaarBenJij.nu Voldoening en plezier - Reisverslag uit Monte Gordo, Portugal van aad en mettie kik-boonstra - WaarBenJij.nu

Voldoening en plezier

Door: Aad en Mettie

Blijf op de hoogte en volg aad en mettie

11 Maart 2012 | Portugal, Monte Gordo

Nog ruim 2 weken te gaan vóór we weer richting Nederland vertrekken. Wat vliegt de tijd !
Misschien ook omdat de weken hier duidelijk minder zwaar vallen dan bij ons verblijf in Sierra Leone op andere momenten in het jaar.
Het is nu een komen en gaan van Nederlanders hier. De langverblijvers gaan zoetjesaan weer naar huis en kortverblijvers komen nog voor een aantal weken. In de kerkdiensten en bij de koffieochtenden blijft het bezoek geweldig goed. De laagdrempelige sfeer van de diensten en de preken oogsten veel waardering. Dat geeft uiteraard veel voldoening. Regelmatig vragen mensen Aad om de volledige tekst, maar omdat hij vanaf beknopte aantekeningen werkt kan aan dat verzoek niet voldaan worden. Omdat ook van het bestuur al enkele leden gaan vertrekken hebben we gisteren alvast vervroegd afscheid genomen.
Behalve met ook hier een virus die de luchtwegen aantast, hebben we niet te maken met ernstig zieken en dat is bij de gemiddeld hoge leeftijd van onze doelgroep een meevaller.
We hebben net een heel gezellige week met Helena, Mettie’s zus, achter ons. We maakten tochtjes naar het binnenland en naar de streek over de grens met Spanje en genoten in typische Portugese restaurantjes. En natuurlijk konden de zussen op hun strandwandelingen weer eens lekker bijpraten.
Deze week ontvingen we ook een verrassend bericht over een stukje van ons werk in Sierra Leone, dat we graag met jullie allemaal willen delen. Zoals bekend verlenen we daar o.m. steun aan “Amputees”(oorlogsslachtoffers). Abu, van 13 jaar, is de jongste uit die groep, bij wie op 1-jarige leeftijd een beentje werd afgehakt. We steunen hem en zijn moeder al een paar jaar en hij doet het heel goed op school. Op de foto hieronder toont hij trots zijn schoolrapport. Die foto is door het Koning Boudewijn Fonds in België in een fotowedstrijd uit 900 inzendingen, met nog 11 andere, geselecteerd en al beloond met € 100,- voor ons werk. Als voldoende stemmen binnenkomen kan hij verder bij de 3 allerbeste terechtkomen en met nog eens € 500,- beloond worden. Daarom willen we jullie stimuleren om vóór 20 maart je stem voor Abu uit te brengen op de site: www.kbs-frb.be.

We hopen nog een poosje te genieten van het schitterende weer en het mooie werk hier, maar ook om jullie daarna weer te ontmoeten.
Alle goeds gewenst en lieve groeten
Aad en Mettie

• 12 Maart 2012 - 15:41

Harry & Ina:

Vrienden, menig dominee zou zeer tevreden zijn met zoveel kerkbezoekers tijdens zijn/haar dienst. Prachtig en fijn dat jullie ook tijd gegeven is om te genieten van de zuidelijke 'geneugten'. Wij zien ernaar uit jullie in het Meppelse weer te ontmoeten. Alle goeds voor de resterende weken en behouden thuisreis/komst.

• 12 Maart 2012 - 17:42

Jitze En Neli:

We zullen Abu steunen. Wat heerlijk zulke positieve gebeurtenissen! Nog een fijne tijd en kom heel weer thuis.
    Groetjes

• 14 Maart 2012 - 21:47

Joukje:

Hoi Aad en Mettie,

We hebben alles weer gelezen, we zijn blij dat het allemaal zo goed gaat.
    En natuurlijk gaan we stemmen, ik zal het ook even doorsturen naar mijn mail vrienden.

Liefs Joukje

aad en mettie

Van 14 tot 26 oktober 2013 bezoeken wij voor de laatste keer in 6 jaar ons project "Stepping Stones" in Sierra Leone. We zullen het dan afronden en overdragen aan de lokale mensen, of aan een andere hulporganisatie. Voor Wings of Hope en voor ons eindigt daarmee onze betrokkenheid. Wel blijven wij privé nog enkele contacten onderhouden en een aantal mensen steunen. Heel bijzonder is dat deze keer onze zoon Harold en zijn Sierraleoonse vriendin Emilia met ons meereizen en haar familie zullen bezoeken.

Actief sinds 05 Feb. 2009