Goed van start - Reisverslag uit Monte Gordo, Portugal van aad en mettie kik-boonstra - WaarBenJij.nu Goed van start - Reisverslag uit Monte Gordo, Portugal van aad en mettie kik-boonstra - WaarBenJij.nu

Goed van start

Door: Aad en Mettie

Blijf op de hoogte en volg aad en mettie

25 Januari 2012 | Portugal, Monte Gordo

Na een goeie week zijn we weer gesettled in het vertrouwde Monte Gordo. We hebben – zoals het hier al heel lang is, volgens de berichten – steeds stralend mooi weer. Zowel op het balkon, als langs het strand of de boulevard is er dan ook volop te genieten. ’t Is leuk om weer veel bekenden te zien, mensen die nog steeds de diensten bezoeken en actief zijn in de oecumenische gemeenschap. Prachtig zoals dat hier moeiteloos samengaat tussen mensen van kerken die thuis soms weinig met elkaar hebben. Ondanks de merkbare terugloop van het toerisme en ook van het aantal overwinteraars hebben we nog flink bezochte diensten, twee achter elkaar op de zondagmorgen, met samen afgelopen zondag ruim 170 bezoekers.
Naast veel vitale senioren komen we hier ook veel ouderen met zorgen en eenzaamheid tegen. Het is fijn om als pastors echtpaar met name voor hen iets te mogen betekenen.
Economisch gaat het slecht met Portugal. Daarom doen we onze boodschappen bij voorkeur bij kleine middenstanders en eten we – behalve in ons eigen appartement – graag bij kleine lokale restaurantjes. Het is eigenlijk dubieus dat het leven hier voor ons zo goedkoop is; voor € 10,- heb je een prima 3-gangen menu, inclusief drankje. Maar ja, men kan moeilijk de prijzen voor buitenlanders hoger maken dan voor de eigen bevolking.
Maandag zijn, na een paar gezellige dagen samen, Aad’s zus Nel en haar man Gerard weer naar Nederland vertrokken.
Op donderdag is er gezamenlijk koffiedrinken, dus ook morgen weer. Dat zorgt voor de nodige sociale contacten en afspraken voor huisbezoekjes. Er worden dan ook zelfgemaakte kaarten en andere producten verkocht voor steun aan een kinderhuis hier in de regio. Na afloop vergadert het bestuur samen met de pastor en worden de afgelopen en de komende dienst besproken en andere zaken uitgewisseld.
Mettie heeft al een aardig kleurtje als gevolg van de dagelijkse ochtendwandeling over het strand. Gelukkig is er een goede internet verbinding, zodat Aad ondertussen ook de contacten met Sierra Leone kan onderhouden.

Voor ieder van jullie maar weer een lieve groet (en voor sommigen speciaal medeleven !) en een knuffel voor wie even close wil.
Aad en Mettie

• 26 Januari 2012 - 08:47

Jitze En Neli:

Leuk om weer te lezen van jullie zon en ontmoetingen. Heb het goed, wij doen hier ook ons best ( zonder zon, maar met winter in het vooruitzicht!)

• 26 Januari 2012 - 09:21

Ronald En Dieuwke:

Heerlijk dat zonnetje, geniet naast het werk! Mijn verblijf in Groningen naast UMCG loopt zaterdag af. Was toch een hele "zit" , een hele ervaring.
    Liefs ook van Dieuwke (in Meppel)

• 26 Januari 2012 - 10:07

Harry & Ina:

Vrienden, mooi dat jullie weer je thuis voelen in het 'Portugese'.Tegelijkertijd zijn de pastoranten onder de gasten bofferts met zo'n pastoraal team. Wij wachten met enige spanning op wat volgende week te gebeuren staat maar zijn vol vertrouwen. Lieve groet,

• 26 Januari 2012 - 15:42

Fam.Vrieling Meppel:

Van uit een druilerig en koud Meppel,
    zien wij dat jullie er zonnig bijzitten.
    Het is jullie gegund.
    Leuk om af en toe te lezen,hoe het jullie in Monte Gordo vergaat.
    Wij wensen jullie voor de komende maanden veel sterkte toe met jullie werk,en bovendien,dat het plezierig en zonnig zal zijn.Want dan heeft iedereen er baat bij.
    Groeten,
    Betsie en Wim Vrieling

• 26 Januari 2012 - 16:06

Edzer En Trees:

Hallo Fijn dat jullie daar zo mooi weer hebben het is hier koud en kil en dat er nog zo druk is geniet er maar lekker van groetjes

• 26 Januari 2012 - 21:27

Joukje:

Oh jee, ik krijg heimwee nu ik jullie foto's van de warmte zie, geniet er van!!

Groetjes en een knuffel van Joukje

• 01 Februari 2012 - 12:03

Henny En Aldert.:

Leave minsken, prachtig om jim to folgjen. Hjir is 'tek moai waer,alline 'ngraed as 10 under nul.Tiige kald! mar wol gesoun.Folle plesier en sounens der, ik folgje jim forslagen wer. Groeten ut Meppel. Aldert en Henny.

aad en mettie

Van 14 tot 26 oktober 2013 bezoeken wij voor de laatste keer in 6 jaar ons project "Stepping Stones" in Sierra Leone. We zullen het dan afronden en overdragen aan de lokale mensen, of aan een andere hulporganisatie. Voor Wings of Hope en voor ons eindigt daarmee onze betrokkenheid. Wel blijven wij privé nog enkele contacten onderhouden en een aantal mensen steunen. Heel bijzonder is dat deze keer onze zoon Harold en zijn Sierraleoonse vriendin Emilia met ons meereizen en haar familie zullen bezoeken.

Actief sinds 05 Feb. 2009