Een warm welkom ! - Reisverslag uit Freetown, Sierra Leone van aad en mettie kik-boonstra - WaarBenJij.nu Een warm welkom ! - Reisverslag uit Freetown, Sierra Leone van aad en mettie kik-boonstra - WaarBenJij.nu

Een warm welkom !

Door: Aad en Mettie

Blijf op de hoogte en volg aad en mettie

22 Maart 2009 | Sierra Leone, Freetown

Lieve mensen,

Het is nog wel vroeg, maar omdat het gewone emailen naar familie haperde, sturen we nu toch maar al een bericht aan iedereen.

Na een voorspoedige reis met slechts kleine vertraging, werden we op het vliegveld warm onthaald door onze vriend en partner James Davies. Dat hartelijke welkom ontvingen we ook van de families op de campus die ons opwachtten en dat is sindsdien doorgegaan met alle andere ontmoetingen.
Ons huis biedt een prima verblijf; men heeft zich erg ingespannen daar iets goeds van te maken. O.k, er is geen stromend water en slechts af en toe stroom, maar dat geldt voor iedereen hier. En dan hebben wij nog heel veel dingen wél en zij niet.

Het is hier flink warm; overdag 34-38 graden. Dus kalmaan doen, flink drinken en af en toe extra opfrissen zijn een "must". Aan de andere kant moeten we zuinig zijn met de beperkte hoeveelheid water.'s Nachts is het nauwelijks koeler en dus erg plakkerig.
Na een fikse regenbui kwamen er vanavond ineens een zwerm vliegende mieren uit alle kieren. Ook voegden zich daar de eerste kakkerlakken bij. Die kwamen ons nog bekend voor.

Gisteren waren we eregasten bij de jaarlijkse sportdag van de hogeschool en moesten we de certificaten en de bekers uitreiken. Het was een mooie manier om onze plek in de grote familie weer in te nemen.
Vanmorgen zijn we naar de dichtsbijzijnde (Wesleyan) kerk gegaan, waar veel bekenden van de campus ook komen. Ook Kai, onze huishoudelijke hulp van vorig jaar, is daar lid en was er met een paar van haar kinderen. Wat was ze blij ons weer te zien en graag komt ze weer bij ons werken. Haar bedrijfje, dat we samen met familieleden steunen, loopt redelijk. In de kerk waren ook enkelen van de jongeren die aan onze vakopleidingen deelnemen. Het is heel bijzonder dat ze ook op dit punt een leven met structuur en inhoud ontwikkelen, vanuit het bestaan als straatjongeren.

Morgen gaan we een plan maken voor de verschillende bezoeken en contacten. En donderdag begint onze eerste les. Ook ligt er al de vraag om af en toe in verschillende kerken te preken.

Voor nu een hartelijke groet en (desgewenst) knuffels van
Aad en Mettie Kik-Boonstra

• 22 Maart 2009 - 21:49

Wings Of Hope:

Heel veel succes en alle goeds vanuit Nederland toegewenst!

Herman & Martine
    www.wingsofhope.nl

• 23 Maart 2009 - 11:06

Michiel En Anneke:

Na het sms-je van gisteren, nu een mailtje van jullie: heel leuk om te
    lezen hoe de eerste dagen
    daar waren. Sterkte met de
    mieren enzo! Heerlijk die temperatuur, hier is het herfstig na een redelijk
    weekend. We fietsen lekker
    op onze e-bikes: echt een
    uitkomst.Wat een goed gevoel om al die bekenden weer te ontmoeten: veel
    succes met alle werk daar!
    Dikke friese tuut van ons.....

• 23 Maart 2009 - 16:59

Sandra:

Ha die pap en Mettie,

Leuk om te lezen dat jullie alweer helemaal into het afrikaanse leven zitten. Met alle mooie ontmoetingen en alweer de gebruikelijke ontberingen....
    Succes de komende tijd.
    Liefs, San

• 23 Maart 2009 - 22:04

Henk En Anna:

dag lieverds,
    zodra we jullie bericht lezen, zijn we in een andere wereld, wat anders dan die van ons met krediet crisis en agressie op de trein in Almere..... Enige nederigheid en relativering zou velen van ons niet misstaan. Het ga jullie goed de komende tijd! We denken aan jullie.

• 24 Maart 2009 - 10:27

Harry & Ina:

Dag vrienden,

Fijn te horen dat jullie voorspoedig gereisd hebben en het het naar Afrikaanse omstandigheden goed maken.
    Hartelijke groet vanuit het Meppelse,
    Harry & Ina

aad en mettie

Van 14 tot 26 oktober 2013 bezoeken wij voor de laatste keer in 6 jaar ons project "Stepping Stones" in Sierra Leone. We zullen het dan afronden en overdragen aan de lokale mensen, of aan een andere hulporganisatie. Voor Wings of Hope en voor ons eindigt daarmee onze betrokkenheid. Wel blijven wij privé nog enkele contacten onderhouden en een aantal mensen steunen. Heel bijzonder is dat deze keer onze zoon Harold en zijn Sierraleoonse vriendin Emilia met ons meereizen en haar familie zullen bezoeken.

Actief sinds 05 Feb. 2009