Weinig veranderd - Reisverslag uit Jui, Sierra Leone van aad en mettie kik-boonstra - WaarBenJij.nu Weinig veranderd - Reisverslag uit Jui, Sierra Leone van aad en mettie kik-boonstra - WaarBenJij.nu

Weinig veranderd

Door: Aad en Mettie

Blijf op de hoogte en volg aad en mettie

14 Mei 2011 | Sierra Leone, Jui

Vooraf: Mettie kan geen mails op haar account ontvangen. Graag alles naar
aadkik@hetnet.nl

Alsof we hier vorige week nog waren ! Zo voelde het toen we hier gisteren
weer in Jui aankwamen. Het sobere huisje mooi schoon en opgeruimd. Wel 4 lampen stuk. En dat is vooral belangrijk nu er (nieuw !) vrijwel elke avond stroom is. Nu vormt het verkrijgen van water - voor de was, de afwas, het “douchen” en het toilet – het grootste probleem. Dat moet nu in jerrycans op grote afstand gehaald worden. Aan sommige wegen is gewerkt, maar het vordert maar langzaam. Gelukkig heeft onze tweedehands auto van vorig jaar zich goed gehouden, zodat we ook ruwe wegen wel aan kunnen.
Mooi was het lopend vuurtje waarmee het bericht over onze aankomst door de streek was gegaan. Dat zorgde voor een warm welkom van de medewerkers, van de buren en van onze hulpen, van enkele deelnemers aan trainingen en van de jongen aan het tankstation bij wie we altijd fleswater kopen.
De reis was overwegend goed verlopen. Zowel het overnachten voor vertrek in Brussel als ook bij de aankomst in Freetown was een goed besluit dat voor de nodige ontspanning zorgde. Die tweede tussenstop konden we wel gebruiken na het laatste stukje, de tocht met een oude speedboot over een ruwe zee.
Dat het hier zó warm is waren we bijna vergeten, totdat de stralen zweetdruppels vooral Mettie daaraan herinnerden. Dus tempo omlaag, nog meer drinken en de schaduw opzoeken.
Vandaag hadden we meteen al onze eerste bestuursvergadering. Lokale mensen nemen duidelijk een steeds grotere verantwoordelijkheid voor het project op zich, ook al hopen zij dat Wings of Hope en wij persoonlijk ons nog lang zullen blijven inzetten.
Vanavond kwam Emilia weer bij ons logeren. Nu zoon Harold en zij een relatie hebben is het wel heel bijzonder om haar hier bij ons te hebben. Hopelijk maakt de IND een beetje tempo met haar verblijfsvergunning.
Morgen weer naar onze vertrouwde Peace Baptist Church in Calaba Town en dan vanaf maandag bij alle projectplaatsen langs. We zijn heel benieuwd en hopen weer voor de nodige impulsen te kunnen zorgen.

Een lieve groet voor elk van jullie en de huisgenoten
Aad en Mettie

• 15 Mei 2011 - 10:49

Ronald En Dieuwke:

Nu we jullie vertrek uit Meppel hebben gemist wensen we jullie op deze manier alsnog al het beste en Goeds en Kracht voor dit verblijf in Sierra Leone.
    Wij werden op 13 mei verblijd met een kleinzoon: Jaylin Shiloh (- de rustie, Gods gift) en zijn dankbaar voor dit nieuwe leven.

• 15 Mei 2011 - 11:43

Jitze En Neli:

Mooi, jullie zijn 'te plak'. Wat heerlijk zo begroet te worden. Heel veel zegen en een goede tijd toegewenst.
    Groetnis,
    J en N

• 15 Mei 2011 - 15:20

Harry & Ina:

Aad en Mettie, fijn dat jullie reis en aankomst goed verlopen is. Een vruchtbaar en ontspannen bezoek wensne we jullie. Lieve groet,

• 15 Mei 2011 - 17:56

Edzer En Trees:

Fijn dat jullie weer goed zijn aan gekomen groetjes

aad en mettie

Van 14 tot 26 oktober 2013 bezoeken wij voor de laatste keer in 6 jaar ons project "Stepping Stones" in Sierra Leone. We zullen het dan afronden en overdragen aan de lokale mensen, of aan een andere hulporganisatie. Voor Wings of Hope en voor ons eindigt daarmee onze betrokkenheid. Wel blijven wij privé nog enkele contacten onderhouden en een aantal mensen steunen. Heel bijzonder is dat deze keer onze zoon Harold en zijn Sierraleoonse vriendin Emilia met ons meereizen en haar familie zullen bezoeken.

Actief sinds 05 Feb. 2009