Opgefrist op reis - Reisverslag uit Meppel, Nederland van aad en mettie kik-boonstra - WaarBenJij.nu Opgefrist op reis - Reisverslag uit Meppel, Nederland van aad en mettie kik-boonstra - WaarBenJij.nu

Opgefrist op reis

Door: Aad en Mettie

Blijf op de hoogte en volg aad en mettie

12 Januari 2012 | Nederland, Meppel

Na 2 mooie maanden – en vooral feestdagen – thuis, staan we weer klaar om aan onze volgende “dienstreis” te beginnen: voor twee en een halve maand naar Portugal. ’t Was goed om, na het zeer voorspoedige bezoek aan Sierra Leone met mooie resultaten van het werk daar, weer tijd te hebben voor familie en vrienden. “Mem” met haar 89 jaar in redelijk goede conditie, onze 8 kinderen en hun partners en gezinnen met 16 mooie kleinkinderen, met allemaal deelden we ons geluk. Plaats voor wel en wee was er ook met andere familieleden en een flink aantal vrienden. Ook was het fijn om in onze eigen Baptisten Gemeente, Pniël in Heerenveen, enkele mooie diensten mee te maken. Dan zijn 2 maanden toch maar kort.
En nu dan op naar Monte Gordo, in het zuidoostelijke puntje van de Algarve, tegen de grens tussen Portugal en Spanje. Voor ons een bekende plek, omdat we daar ruim 4 jaar geleden met ons pastorale werk onder Nederlandse overwinteraars begonnen. Maar natuurlijk is daar ook het nodige veranderd en zullen we er, naast bekenden, ook veel nieuwe mensen tegenkomen. Er is veel belangstelling voor de kerkdiensten, zodat er in dit deel van het jaar 2 diensten na elkaar op de zondagochtend gehouden worden. Daarnaast zijn er de wekelijkse koffieochtend aan het strand en de pastorale bezoeken die de aandacht vragen.
We reizen, net als 4 jaar geleden, met de eigen auto en maken er een mooie vakantietocht van een paar dagen door Frankrijk en Spanje van. Zondagochtend vertrekken we, in de loop van dinsdag hopen we er aan te komen.
Natuurlijk blijven we per email en mobiel bereikbaar: mlboonstra@zonnet.nl en aadkik@hetnet.nl .
Tel. (0031) 6.313.313.98
Daarnaast zullen we weer belevenissen op deze weblog plaatsen om ook op die manier met jullie verbonden te blijven.

Voor elk van jullie alle goeds gewenst en lieve groeten !
Aad en Mettie

• 12 Januari 2012 - 19:22

Jan Foppen:

Jammer dat ik de afgelopen twee maanden niet even in de gelegenheid ben geweest om bij jullie langs te komen. Ik wens jullie een goeie reis naar Portugal en Gods zegen bij jullie werk daar. En geniet ervan!

• 13 Januari 2012 - 08:50

Michiel En Anneke:

leuk om een gedeelte van jullie 16tal te zien, leuke kids met een trotse opa en oma/beppe! Goede reis en tijd gewenst. Hadden er best weer bij willen zijn in de "bios-kerk". Werk en geniet in Monte Gordo! Dikke tuut fan ús!!!

aad en mettie

Van 14 tot 26 oktober 2013 bezoeken wij voor de laatste keer in 6 jaar ons project "Stepping Stones" in Sierra Leone. We zullen het dan afronden en overdragen aan de lokale mensen, of aan een andere hulporganisatie. Voor Wings of Hope en voor ons eindigt daarmee onze betrokkenheid. Wel blijven wij privé nog enkele contacten onderhouden en een aantal mensen steunen. Heel bijzonder is dat deze keer onze zoon Harold en zijn Sierraleoonse vriendin Emilia met ons meereizen en haar familie zullen bezoeken.

Actief sinds 05 Feb. 2009