Voorspoedige reis, warm onthaal - Reisverslag uit Monte Gordo, Portugal van aad en mettie kik-boonstra - WaarBenJij.nu Voorspoedige reis, warm onthaal - Reisverslag uit Monte Gordo, Portugal van aad en mettie kik-boonstra - WaarBenJij.nu

Voorspoedige reis, warm onthaal

Door: Aad en Mettie

Blijf op de hoogte en volg aad en mettie

17 Januari 2012 | Portugal, Monte Gordo

't Is nu dinsdagmiddag, tegen zes uur. Mettie zit heerlijk in de zon op ons balkon met schitterend uitzicht over de Atlantische Oceaan. We hebben een gerieflijk appartement, mooier nog dan 4 jaar geleden toen ons werk hier begon.
De reis van 2500 km. verliep voorspoedig, onder zeer verschillende weersomstandigheden. In Nederland begon het juist een beetje te vriezen, net als in België en Noord Frankrijk. Maar daarna werd het al snel zachter, totdat we in Noord Spanje door de besneeuwde heuvels reden; gelukkig met schone wegen. Een vreemde sensatie. Op twee plekken in Frankrijk en Spanje brachten we in eenvoudige maar goede hotels de nacht door. Dan is zo'n lange reis toch prima te doen. Triest was wel dat ons onderweg het verdrietige bericht van Lucy bereikte, dat een operatie van haar man en onze goede vriend Kees was mislukt en dat de situatie nu weinig hoop biedt. We bidden de sterren van de hemel om kracht voor hen.
Naarmate we Portugal naderden steeg de temperatuur geleidelijk aan tot 17 graden en een stralende zon bij aankomst om 14.00 uur in Monte Gordo. Daar werden we warm onthaald door Ger, An en Wil, leden van het bestuur en van het team van medewerkers.Die hadden alles in het appartement in gereedheid gebracht en ontvingen ons met koffie.
Eerst maar even acclimatiseren en alles een plekje geven en vanavond met elkaar de dingen van het werk doornemen. De eerste bekenden hebben ons al begroet vanaf de boulevard en morgen zullen we Nel (Aad's zus) en haar man Gerard, die hier ook verblijven, ontmoeten.
Het ziet ernaar uit dat we weer een mooie periode tegemoet gaan.

Voor nu een lieve groet en (voor wie wil) knuffels van
Aad en Mettie

• 17 Januari 2012 - 19:38

Jan En Nolleke:

Fijn dat jullie goed aangekomen zijn. We hebben veel aan jullie gedacht. Verdrietig bericht van jullie vriend Kees....een grote teleurstelling! We wensen jullie verder een goede start en geniet lekker van de zon, de contacten, het mooie appartement, enz. enz.
    Groetje en liefs van ons

• 17 Januari 2012 - 20:08

Ronald:

Fijn de reis voorspoedig is gegaan. Groeten ut Groningen

• 18 Januari 2012 - 09:03

Thea En Lies :

Fijn dat de reis goed verlopen is. In Meppel geen nieuws te melden. Nogmaals een goed verblijf toegewenst. Wij melden ons over een paar weken.
    Groeten, Thea en Lies

• 18 Januari 2012 - 12:30

Michiel En Anneke:

Wat een voorspoedige reis en wat goed van julie te horen. Wij zitten hier ook heerlijk op de hoogste de derde laag, ruime kamer met vol zee en haven zicht, ook eenprima keuken en we genieten! Kunnen wel mail ontvangen maar nog niet verzenden, doen ons best tuut fan us...l

aad en mettie

Van 14 tot 26 oktober 2013 bezoeken wij voor de laatste keer in 6 jaar ons project "Stepping Stones" in Sierra Leone. We zullen het dan afronden en overdragen aan de lokale mensen, of aan een andere hulporganisatie. Voor Wings of Hope en voor ons eindigt daarmee onze betrokkenheid. Wel blijven wij privé nog enkele contacten onderhouden en een aantal mensen steunen. Heel bijzonder is dat deze keer onze zoon Harold en zijn Sierraleoonse vriendin Emilia met ons meereizen en haar familie zullen bezoeken.

Actief sinds 05 Feb. 2009